Děti mají těžké dětství

Protože si všímám tolika špatností páchaných na dětech a protože bych se k tomu chtěla vyjádřit. 


Děti mají těžké žití,
nic nesmí,  musí poslouchat.
Je mi líto těchto dětí...
S čím by si vlastně měly hrát?

Nesahej a přestaň mluvit!
Odejdi a nech mě být!
Nemůžu se s tebou chlubit!
Jak tu s tebou mohu žít?!

Má-li dítě fantazii,
snaží se ji rozvíjet.
Dospělí jej za to bijí,
zamykají dětský svět. 

Volný čas chce dítě strávit
v blízkosti svých rodičů.
Ty však přestává to bavit -
kopat si s dětmi do míčů?

Děti mají těžké dětství,
když vyrůstaj' v osamění,
když nejsou rodinné štěstí,
když nemají své zázemí

Až já jednou budu matka,
vždy budu své dítě milovat.
A i když to budou jatka,
dobrou matkou budu zůstávat...

(Na fotce je má sestřička Bětuška, je to starý snímek, na Facebooku jsem nic výstižnějšího nenašla. Na toto téma bych však ráda v budoucnu něco napsala, takže jestli máte něco k tomuto tématu, napište mi to do komentáře. ;-))

Komentáře

  1. Není nic co bych mohla napsat více. Vystihla jsi to nádherně. Já sama zrovna tohle prožívám silně, protože mám ani ne ročního synovce a neteř.

    OdpovědětVymazat
  2. Občas to vidím také - rodiče své děti odstrkují. Málo času, bla, bla, bla. Nelíbí se mi to...

    OdpovědětVymazat
  3. Napsalas to hezky. U nás doma se ale bráškovi věnují rodiče hodně. Mně se věnovali taky. Jsem ráda, že ani nikdo z našeho okolí to nezažil. Píšeš o tom tak přesvědčivě až si říkám, jestli jsi to náhodou nezažila taky....
    Divergenci jsem četla, chtěla bych se zeptat, jakou scénu jsi měla na mysli ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ani nevím, jestli jsem to zažila. Je to možné.

      Vymazat
  4. Pěkně poskládaná slova s pěkným obsahem!
    Jsem tak šťastná, že ohledně vyrůstání v rodině jsem měla opravdu nesmírně šťastné dětství. Nepamatuji si, že by kdy rodiče odmítali mé hry a nápady, že by mě drželi jako na řetěze a peskovali nebo že by si na mně vylévali nahromaděný stres. Budu-li mít jednou děti, doufám, že tohle budou moci o mně jako o matce říci též.

    A~

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to bohužel o svých rodičích říct nemůžu a bojím se, že budu stejná jako oni, koneckonců, jsem jejich.

      Vymazat
  5. Zdravím, to je ale básníků mezi blogery. Paráda. Nestačím se divit (v dobrém slova smyslu). Jo když je dítě na světě, života není bez inspirace... že ? :)

    OdpovědětVymazat
  6. Hodně nad něčím podobným poslední dobou přemýšlím a dávám si sama sobě závazky. :-) Myslím, že narozdíl od celé mojí rodiny budu hodně benevolentní matka. To vy mohlo dětskou fantazii rozvíjet, ne? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závazky... je jich tolik, že se všechny pomotávají a rozvazují... :)

      Vymazat

Okomentovat