Zprávy z knižních světů, bazar knih a menší poptávka

Dlouho jsem na psaní o knížkách neměla náladu. Nedivte se - od ledna do dubna jsem nepřetržitě recenzovala a v květnových dnech se mi opravdu nedařilo nic smysluplného napsat, navíc mě navštívila Múza a s tou se nerada hádám. Jenže teď se do hry opět vrací Knihomol a ten jednoznačně vylučuje nějaké tvořivé akty s Múzou, naopak upřednostňuje své audience a vtírá se mi do volného času. Tak by nebylo od věci ukojit jeho touhy a poreferovat vám o mé současné knižní situaci, plánech do budoucna (léto knížek čas, že ano), informovat vás o skvělém bazaru mé maličkosti a nakonec se poptat po nějakých těžko sehnatelných knížkách. Jste pro?

Nejprve nějaká čísla. Pokud se mi podaří do pátku přečíst Velkého Gatsbyho (a jako že ho musím přečíst a zrecenzovat, protože do dvanáctého to musí být a já se vracím třináctého z výsluní Malty, kde nebude na recenze nejspíš čas), budu moci hrdě prohlašovat, že jsem svou velkou knižní výzvu pro tento rok splnila. Co víc, za celých pouhých šest měsíců. Postupně bych sem ráda dodala recenze z Kariolina koutku, případně napsala na nerecenzované knihy recenze nové. Jistě všichni víte, že spravuji i svůj vlastní knižní blog, ale tam jde spíš o jakési rychlé zápisky, pojem "recenze" je v přítomnosti tamních příspěvků dosti velkou nadsázkou. Navíc jsem zjistila, že je možné psát články se zpětnými daty, což je skvělé a určitě toho v rámci úprav blogu využiju.

Budoucnost. Léto budu mít na své poměry docela nabité - v podstatě budu mimo dohromady téměř měsíc, rozkouskovaně po celém červenci a prvních srpnových dnech. O svých plánech se určitě zmíním v pátečním článku shrnujícím uplynulý školní rok, takže zvědavci si tuto informaci budou moci přečíst. I když, zas tak zajímavé to pro spoustu lidí nebude, jen pro mě mají všechny plánované akce velký smysl. :)

Co se však chystám v létě číst: Mezi recenzními výtisky mi kromě Gatsbyho zbývá Tampa od nakladatelství Odeon a Digitální demence od Hosta. (Paradox, budu ji číst na čtečce. :D) Těším se na obojí a doufám, že to bude fajn. Dále bych se ráda dostala ke knížkám ze své knihovničky. Spánek od Murakamiho, Iluze a Osud od Pikeové, Rudá jako rubín od Gierové, možná se začtu i do Coelha, mám na výběr z Alchymisty a Vítěz je sám. Ráda bych konečně přečetla souvisle Romea a Julii. Mohla bych se dostat i k Dějinám světla, Čapkovým Dramatům, populárnímu Hvězdy nám nepřály a nesmím vynechat ani paní Brožovou a její Duše kamenů a Zakleté víly. Mám co dělat, v knihovničce mi trůní mimo jiné hromádka Agathy Christie, několik nepřečtených Vandenbergů a Maurierových a Austenových, Hostitel od Meyerové, druhý díl Čarozemě, Řeka Bohů od Smithe a spousta dalšího. A to věřím, že neodolám a požádám někde o další recenzáky. Jsem hrozná. :D Co byste mi z výše vyjmenovaného doporučili? :)

Dostáváme se k vyhlídkám knižních příspěvků do budoucna. Ráda bych dopsala nenapsané recenze na knížky, které si to zaslouží. Takže bych to viděla na dva knižní příspěvky týdne. Jo, mám v plánu hodně v létě psát. Jen zatím nevím co. :) Uvidíme, jestli mi to vydrží. Možná zruším knižní blog a přesídlím i s knížkami sem, nevím, uvidíme, co z toho bude. Poslední dobou jsem jako pampeliškové chmýří, přelétavá. (O mé úchylce k pampeliškám taky ještě uslyšíte. ;))

A teď ten bazar! Zvu vás na svůj profil na Databázi knih, kde se můžete podívat, co za knihy nabízím k prodeji. Jedná se většinou o knihy ve slušném stavu a slušné kvality, které jsem však musela vyřadit z knihovničky, protože už v ní nebylo místo na jiné knihy a o těch, které prodávám, vím, že je už znovu pravděpodobně v dohledném budoucnu číst nebudu. Tak se podívejte a případně pište. ;)

No a nezbývá nic jiného než poptat se po knížkách. Konkrétně se jedná o knížky z edice Světová literatura, kterou před nějakou dobou vydávalo nakladatelství Lidové noviny. Vlastníme doma knihy s tímto číslem: 35, 23, 27, 26, 11, 22, 25, 29, 31, 2, 8, 40. Pokud máte někdo/znáte někoho/víte, kde by se daly knihy v rozmezí od 1 do 60 vyjma uvedených čísel sehnat za rozumnou cenu a v dobré kvalitě, neváhejte mi napsat. Mileráda je zakoupím! :)

Děkuji za pozornost.
A co se chystáte na léto číst vy? :)

Komentáře

  1. Ohledně toho dilematu co číst dřív, já moc doporučuji nějakou Austenovou. Krásná atmosféra dávných časů, čtivý styl a má to šmrnc a humor - ideální na léto. Murakamiho Spánek se dá přečíst za chvilku, je to krátké, ale velmi specifické, já jakožto jeho velká fanynka mám z knihy trochu rozporuplné pocity. Hlavně to proboha nečti před spaním! :-D
    Těším se na budoucí článek o Gatsbym. Je to jedna z knih, na které se v budoucnu chystám.
    A ohledně té sháněné edice: musela jsem se mrknout, co to je zač a zjišťuji, že tuto edici znám a četla jsem z ní Kafkův Proces (10). Pokud chceš, tak pokud něco z této edice uvidím někde po Praze v antikvariátu, mohu ti to případně koupit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, tak Austenovou jsem od tvého komentáře stále ještě nepřečetla žádnou, ale aspoň už jsem viděla Pýchu a předsudek. :D Spánek jsem četla na konci roku 2014 a moc se mi líbil. :)
      No, jak jistě víš, knihy už nesbírám, ale díky za minulou ochotu. :D :D

      Vymazat
  2. Gatsby se mi líbil moc, ale bylo to spíš asi momentem. Zhrzena láskou měla jsem trochu jiný vkus. :)
    .
    Na prázdninové plány jsem moc a moc zvědavá. Ty vykecávací články mi nějak chybí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Momenty jsou nejlepší hodnotící prvky. :)

      Vymazat
  3. Teda knizek te ceka v lete pozehnane :) tesim se na recenze :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nechtěj vědět, jak málo jsem jich stihla. :D

      Vymazat
  4. Co se ti bude skvěle číst, Hospoda Jamaica. Ne moc rozsáhlá, patřičně tajemná, trocha romantiky a hrůzy. Jamaica je dobré čtivo. Taky Hostitel není špatný, sice rozsáhlý román, ale bude se ti číst docela lehce. Ostatní uvidíš, podle chuti, která tě nějak osloví, tu stejně chytneš. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Hospodu Jamaicu jsem si přečetla letos v létě, dokonce jsme se jeli podívat na ono místo (Jamaica Inn), když jsme projížděli Cornwallem. Fakt se mi líbila. :)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky