pátek 20. června 2014

Srdeční proudy


Přála bych si někdy zaposlouchat se do svého srdce. Ne do těch rytmických period uvnitř mě, ale do melodie hloubi vlastního já. Co bych právě teď slyšela?


Tichý šustot otáčení papírových stránek neobyčejných knih.
Zpěv ranních ptáků v korunách čerstvě zelenajících se stromů.
Hřejivě mrazivý chlad, když na zem poprvé spadne čerstvě bílý sníh.
Neslyšně hlasité cvaknutí zámku dveří vedoucích domů.

Neobyčejně přirozený smích vycházející z jeho nitra.
Bzukot včel mezi lipovými lístky, který hlásá příchod léta.
Stupnice prvních slunečních paprsků časně probuzeného jitra.
Radostné třepotání křídel motýlů, když květina rozkvétá.

Tříštivě bouřlivé ódy vzpomínek v hlubinách potopených.
Každé jeho slovo, pronesené jen tak mimochodem pouze ke mně.
Němé výkřiky do bezesných nocí nešťastně probrečených.
Dlouhá symfonie rozladěného lesního rohu znící jemně.


A co byste slyšeli vy?

6 komentářů:

  1. Enyu mám moc ráda a tato písnička se mi líbí. A kupodivu ve mně evokuje podobné myšlenky, jen bych je tak pěkně nezveršovala.
    Krásná báseň!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě bys je taky uměla zveršovat. :) ;)

      Vymazat
  2. Právě jsem si pěkně zatančila svůj vířivý tanec po pokoji. Teda prostě jsem hopsala a točila se dokolečka s ohledem na spící okolí. Enyu si sem tam občas poslechnu, naplňuje mě klidem, ten potřebuji. Poslední čtyři noci, kdybych měla opravdu slyšet svoje srdce, tak dělá rychle BUCH BUCH BUCH, protože se uprostřed noci budím s nočními můrami. Přitom ve svém reálním životě nemám momentálně nic, co by to spustilo. Bojím se jít spát. Škoda, že ti nefunguje jako ve hrách, kdy si člověk vezme nějakou dobrou zbraň a pořádný brnění. Chjo.

    Z tvého článku mám zvláštní pocit. Jako kdybych právě viděla fénixe vstávat z popela...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fénix vstávající z popela... to se mi líbí. Děkuji.
      Snad už noční můry odlétly. :)

      Vymazat
  3. A další krásná :)
    Je vidět, že tě tvé srdce poslední dobou velmi inspiruje :) A líbí se mi, že vidíš krásu v přírodě. To už dnes taky jen ta někdo neumí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. No, kéž by mé srdce fungovalo i teď. :)

      Vymazat