neděle 11. května 2014

Na cestách

Cestovatel. To nemusí být člověk s batohem na zádech a kufrem v ruce nebo někdo nadšeně mávající letenkou do dalekých krajin. Ono občas stačí neustálé přesouvání z místa na místo, neschopnost setrvávat v jednom bodu po delší dobu.


Ačkoli to dnešní svět a jeho podmínky umožňují, neprošla jsem mnoho krajů a nepoznala mnoho zemí. Žiju v Česku, v němž se sotva vyznám. Jednou jsem byla na Slovensku v lázních. Párkrát jsme s rodinou navštívili Německo. Podívala jsem se na vánoční trhy v Rakousku. Příležitostně jsem v Krkonoších přešla pomyslnou hranici s Polskem a nechala si zaslat zprávu od operátora. Před třemi lety, než jsem nastoupila na gympl, jsem se hezky opálila na plážích Chorvatska. Nikdy nezapomenu na otřesný školní zájezd do Itálie. Naopak si vždycky uchovám v paměti dva příjemné týdny v Bulharsku. A pak z hlavy nikdy nevyženu snové touhy o vzdálených, nedosažitelných zemích.

Bohužel se považuji, nebo spíš jsem považována, za cestovatele právě ve smyslu nemožnosti bytí na jednom místě. Nevím, proč by to mělo někomu vadit, zároveň to plně chápu. Je těžké neustále si mě pamatovat jako někoho jiného a pravidelně kroutit hlavou nad zabíráním adres na internetových webech.

Ale což. Jsem tu. Přesvědčili jste mě, abych šla na blogspot. Chtěla jsem tumblr, protože se mi líbí administrace, ale je tam složité nastavování a znáte mě. Tedy, ti, kterým jsem poslala odkaz, mě znají. Náhodný návštěvník možná krčí rameny a kroutí hlavou nad celým tímhle výžbleptem. No co.

Tenhle blog asi nebude mít nijak zvláštní, předem daný směr. Vždyť víte, že to není můj styl. Prostě můj blog. Omlouvám se všem, kteří si zvykli na Kariol. Doufám, že nová adresa, nová přezdívka (vlastně ani ne, že...) a nový zápal do psaní nikoho z potencionálních budoucích čtenářů neodradí.

Přeji spoustu úsměvů a příjemných zážitků.

A ne, Nemalé radosti neskončím. Jen to pojmu trošku jinak, inspirovaná Ophelií

14 komentářů:

  1. Budu ti držet palce, ať se ti tu daří. =) Blogspot je fajn, vážně, rychle si zvykneš. Přesídlit můžeš koneckonců vždycky... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem si zvykla, neblbni s přesídlováním. :D

      Vymazat
  2. Jé, já tě opravdu našla! To je super, tak hodně štěstí na blogspotu!
    S cestováním jsem na tom podobně jako ty. Akorát myslím, že jsem navštívila ještě míň míst.
    A nechci tě kritizovat nebo nějak rýpat - ale to písmo se dost blbě čte. Je pěkné, ale těžko se na něj zvyká. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem písmo pozměnila, snad je to lepší. :)

      Vymazat
  3. Á, jsi to ty!! Nečekala jsem, že tě najdu na první pokus! :-)
    Vypadá to tu zatím pěkně. I to neobvyklé písmo. A líbí se mi hlavně, že máš vše laděné do zelena. Nevím proč, ale odjakživa si tě spojuji právě s touto barvou.
    Kéž se dobře zabydlíš! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Vidím, že jsem si tipla dobře, nápověda na blogu mi to velmi usnadnila. ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Blogspot je celkem príma adresa, dobrej server. Ten článek o pohybu a stěhování se a změnách... tak trochu tě chápu. Vlastně jsem před současným blogem měla dva jiné, spíš sběratelské, až ten třetí už mi zůstal už skoro pátým rokem a nějak mě drží na jednom místě.
    Ohledně recenzí knížek - těžko říct. Jestli máš s oněmi nakladatelstvími smlouvu a tam uvádíš adresu blogu, na které máš recenze knih, měla bys jim novou adresu nahlásit. Nebo nechat recenze knih na staré adrese? V tomhle už ti neporadím, budeš se muset rozhodnout a zařídit po svém.
    Stránku tady máš hezkou, příjemné zelené okolí. Pozadí stránky je sice tmavší, ale naštěstí ne úplně černé, takže není tak do očí bijící a čte se docela dobře, zelená barva nadpisů to trochu oživuje. Písmena jsou trochu menší než na starém blogu, ale přečíst se dají. Jestli můžu poradit, odsazuj fotky od textu, aby na sebe nebyly tak nalepeny, vypadá to líp :-)
    Možná se ti tady někdy budu podepisovat jako Eumenidas, tohle mi totiž automaticky naskakuje jako jméno v komentářích. Takže, určitě budeš vědět, že Eumenidas je nějaká Vendy. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. P.P.S. jestli ještě můžu, pokračovat s recenzemi knih tady na novém blogu. Ať je to všechno pod jednou střechou, jestli mi rozumíš, lidi jsou rádi soustředěni na jednom místě. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. :) Tak jsem si tě našla, cestovatelko. A rozumím...

    OdpovědětVymazat