pondělí 20. května 2013

Svět knihy 2013

Původně měla sobota 18.května být věnována úsměvnému setkání za pastelkového kouzlení umělkyně Marie Brožové, ale kvůli maturitám a jiným zkouškám, které by zabránily v účasti několika věrných blogerek, byl sraz přesunut až na vyhřátý den dětí. Ale Svět knihy, který se na tom samém místě v Praze odehrával, neodsunul nikdo, a tak jsem tam s dědou a babičkou vyrazila. Mamka mi dala pětset korun, vzala jsem si deštník, foťák a program na veletrhu a jelo se. Do Prahy se dostanu tak jednou, dvakrát, třikrát do roka, takže by se dalo mluvit o "velkém výletu".


Dorazili jsme v poledne na parkoviště poblíž Výstaviště v Holešovicích, kde se velethr konal. Na to, že byla sobota, se moc lidí na veletrhu nehemžilo - samozřejmě to je jenom dobře. 
S prarodiči jsem si smluvila čas setkání na jednu hodinu a sama jsem se vydala do velkého sálu plného stánků s knihami daných nakladatelství. Navštívila jsem Knižní klub, kde jsem si vyhlédla své příští knižní oběti Nádherné bytosti a Kaštanový král, prolezla jsem vydavatelstvími Romeo, Mladá fronta, Egmont, Ikaros, Fragment, Albatros, Česká televize, Brána, Argo a několika zahraničními, Slovenskými, německými a britskými. Chvílemi jsem pokukovala po nakladatelství Práh, abych mamce mohla koupit jakousi novou knížku o Janu Amosovi Komenském, ale marně. 


Při putování jsem narazila na Marii Brožovou, která právě kreslila roh kouzelně vypadajícímu jednorožci, který byl součástí obrazu Jitřenka a jednorožec. Nádherný obraz, to vám můžu říct. Vybrala jsem si pohlednici Dostihy mraků a přáníčko Anděl inspirace a poprosila jsem pastelkovou vílu o věnování. Později jsem si u ní zakoupila ještě jeden pohled, věnovaný jedné jiné víle. 


Víc jsem toho za hodinu nestihla a tak jsem se musela vracet zatím s plnou peněženkou na místo určené ke srazu s dědou a babičkou. Posadili jsme se ven na lavičku a za sluneční záře jsme si dali výborné housky s lučinou. Telefonicky jsem se domluvila s mamkou na příjezdu a povolené útratě. Překvapivě jsem směla utratit vše. Babička mi potom přidala ještě dvě stě korun a určili jsme si sraz ve čtyři hodiny. 
Během hodiny jsem si koupila dvě knížky, které jsem chtěla už dřív - Prázdné místo od J.K.Rowlingové a Eragona od Christophera Paoliniho. Ačkoliv i tak jsem vyprázdnila celou peněženku, knížky byly o stovku levnější než u nás ve Slaném. Inu, veletržní ceny. 


S babičkou jsem se potom náhodně potkala v hlavní hale. Nechaly jsme si namíchat vynikající koktejl pouze z ovoce. Objednala jsem si Jahodovo-banánovo-jablečno-pomerančový koktejl, chutnal báječně. 
Nakonec jsme se vydaly hledat dědu. Jakmile jsme ho našly, postupně jsme chodily a on nám představoval řadu herců či spisovatelů. Setkala jsem se s Lubomírem Lipským, Janem Skopečkem, Josefem Zímou, Halinou Pawlovskou, Michalem Vieweghem, Václavem Daňkem a Ludvíkem Vaculíkem. Byl to příjemný zážitek. 
Odpoledne jsme završili procházkou přes Vltavu až k jezdecké škole "Ponny Praha". Viděla jsem na Trojský zámek a botanickou zahradu a vzpomínala jsem na Anniku. Jaké by to asi bylo ji potkat? Inu, odpověď jsem nakonec nevymyslela, kochala jsem se kouzelným slunkem, které se zrcadlilo ve Vltavě... 

Večer jsem usínala s rozhodnutím, že za rok jedu zase! 

Kariol

Žádné komentáře:

Okomentovat